Week 3 & 4 in Spain (Julie JJ)
Hjem Spania Facebook Add

Week 3 & 4 in Spain

På tide med enda ett innlegg om ukene mine før jeg fikk ordnet meg med nett. Disse er fra da vi startet på jobb til rundt den 19. august.

Volleyball med jobben. Dette er noe jeg virkelig liker meg sjefene mine. De er veldig flinke til å arrangere aktiviteter osv. Det har de alltid vært og det synes jeg er veldig, veldig bra av de! Det er blant annet dette som gjør at miljøet i arbeidsplassen og utenfor er bare helt super! Hver torsdag spiller vi volleyball på standen. Egentlig like greit at jeg ikke kan spille pga. ankelen, jeg suger nemlig i volleyball. Merker for hver uke at de blir bare flinkere og flinkere. For ikke å glemme; seriøse!! Haha.

Solings er det jo selvfølgelig litt av. Men når man bor her i varmen blir man litt smålei også. Jeg pleier egentlig bare å ligge på standen eller generelt sole meg når det er helg, hehe.

Ann K og jeg tok oss en scootertur en dag og utforsket Altea litt mer. Fin by, spesielt opp i Altea Hills. Ja, det er Alteas Beverly Hills. Store, flotte hus (også kalt villaer og vel så det). Her bor det så si bare rikmansfolk som har mye penger og kjører rundt i superbiler.

Ca. en uke etter jeg begynte på jobb fikk jeg storbesøk fra Norge. Nemelig lille søster og mormor. Gud hvor koselig å ha de i hus. Jeg laget middag da de kom, ellers laget de middag eller mormor spanderte på oss ute på byen. Vasket og ryddet gjorde de jaggu også - tuusen takk! Litt godt å få hjelp når man jobber og er egentlig ganske sliten når man kommer hjem..

Hver kveld her i Albir er det marked ved stranden. Dette markedet er noe som de har begynt med de siste årene, siden vi har aldri sett dette markedet når vi har vært her på ferie tidligere. Det er veldig barnevennlig med leker og ting for ungene å leke seg med, og selvfølgelig boder med masse ekte juggel!

Prøvde ut en restaurant her i byen som ligger på grensen til Altea som heter Country Ribs. Mormor og jeg bestilte en slik dele rett og fy hvor godt det var! Helt toppers! Mer en nok mat til nok en person og vel så det..

Det ble en del kortspilling på kveldstid før jeg fant sengen for jobb om kveldene. Noe jeg faktisk synes var og fortsatt er koselig. Her går det for det meste på Rummy og Boms president.

Spesielt når jeg vinner!! Mohaha!

Hadde min første regnværsdag her også på den tiden. Vel, det var knapt en time eller to og kan knapt kalles regn, men det var faktisk ganske herlig å se at det kan regne her også.

Selv om det var litt småregn/yr i Albir tok vi sjangsen på å ta turen til Benidorm. Selv om byen ligger knappe 10 min unna var det jo faktisk oppholds. Benidorm er en fin by, enda på dagtid *kremt*.

Her fikk søss gjort seg ferdig med litt shopping til sine venninner og vi fikk sett mye av gammelbyen og strandpromenaden før vi tok bussen hjem.

Vi var også en kveld i Altea, rettere sagt krirkeplassen. Der er det en stor fin kirke oppe i høyden med masse, masse spiseplasser og små butikker. Kjempekoselig der på kveldstid, men også veldig turistaktig for min del. Men om man aldri har vært der før er det virkelig en plass å dra til!

Se den utsikten fra kirkeplassen i Altea på kveldstid mot Albir og Benidorm. Helt nydelig!

Så var det tid for min kjære mormor og søster å dra hjem til kulden. Vil takke så mye for besøket. Savner dere masse allerede.. Dere er hjertelig velkommen tilbake når dere vil!

• 11.09.2014 kl.22:17
    Du og søstra di blir bare mer og mer like syns jeg. Gøy å se bilder fra steder rundt der du bor. :)
    11.09.2014 kl.22:37
    SÅÅÅ HERLIGE BILDER
    12.09.2014 kl.00:04
    Så mange koselige og fine bilder :)
    12.09.2014 kl.00:54
    Åh så herlig, nydelige bilder. Hahaha stilig kortstokk! :-D
    12.09.2014 kl.01:05
    herregud så lik du va søstren din! :D og dødsmange fine bilder!
    12.09.2014 kl.11:39
    Så herlig ut!
    12.09.2014 kl.20:10
    Ååh, så herlig! <3
    12.09.2014 kl.23:47
    Åh så utrolig herlig ut!
    14.09.2014 kl.19:09
    Du lever det gode liv og tar med deg det beste fra begge verdenene ;) For noen flotte gjester som vasker og lager middag da =D Lillesøs er jo mini J! Hvor gammel er hun? Hvordan går det med ankelen egentlig? Jeg elsker alt av ballspill untatt håndball og wollyball :P
    14.09.2014 kl.22:12
    kjempe kos
    16.09.2014 kl.15:15
    så koslig å få besøk hjemmenifra når du faktisk skal være der lenge! :-) Ser ut som dere koste dere masse! :-)

Kommenter her
    Design og koding: Ina Anjuta
    Julie JJ

Jeg er en sprudlende og energisk trønderjente som er meg selv fullt ut. Bor nå i Spania og jobber som webdesigner for et norsk firma. Jeg har tidligere bodd sør i England hvor jeg var utvekslingsstudent skoleåret 2011-12.